Vyhledávání

Komentáře jezdců MXGP a MX2 po MXGP Španělska 2023

08.05.2023....
Šesté kolo FIM Mistrovství světa v motokrosu 2023, které se odjelo jako MXGP Španělska na předměstí Madridu se zapsala zlatým písmem do historie tohoto sportu, protože Jeffrey Herlings se se svým 102.vítězstvím vGrand Prix osamostatnil na čele tabulek před legendárním Stefanem Evertsem.

Jeffrey Herlings: Jsem velmi šťastný, že se mi podařilo zlepšit celkový počet vítězství v rozjížďkách a dosáhnout rekordu vítězství v GP. Zbytek kluků to v této sezóně opravdu zvýšil svou rychlost. Jorge jede skvěle, takže jsem nečekal, že to přijde tak brzy. Pořád je to pro každého hra, kde každý může v kteroukoliv konkrétní neděli vyhrát. To že dokážu vyhrát tři z dosud odjetých GP je něco, co jsem si nedokázal ani představit. Mé starty se trochu zlepšily, i když stále to není ono. V druhé jízdě jsem po startu stále viděl vedoucího jezdce, takže to bylo předci jen snadnější, i když zde bylo těžké předjíždět, protože byla vyjetá jedna rychlá stopa. Také jsem si užil fanoušky, kteří vytvořili svým jezdcům fantastickou kulisu a atmosféru. Doufám, že ve své kariéře ještě budu schopen vyhrát několik titulů mistra světa, než ulehnu na pláž s vědomím, že jsem toho dokázal hodně.

Ruben Fernandez: Je skvělé vystoupit na pódium v mé domácí GP. Po pátém místě v prvním závodě jsem věděl, že musím jet opravdu dobře, a to jsem udělal. Dostal jsem se brzy do vedení a vedl jsem dlouhou dobu, nakonec jsem skončil druhý, což stačilo na třetí místo na stupních vítězů. Veškerá podpora, které se mi dostalo, mi opravdu pomohla a slyšel jsem to všude na trati, což mi to dodalo trochu dalšího povzbuzení, které jsem potřeboval. Po dvou umístěních na čtvrtém místě v řadě jsem se opravdu chtěl postavit na pódium. Byl to prostě úžasný pocit stát tam se všemi fanoušky, kteří skandovali mé jméno. Je to něco, na co nikdy nezapomenu. Velké díky celému týmu za pomoc a moc se těším na další kolo ve Francii.

Andrea Adamo: Byl jsem rád, že jsem našel způsob, jak předjet jezdce a dosáhnout 5. místa v první jízdě, protože můj start nebyl dost dobrý. Nebylo snadné předjíždět. Museli jste čekat na chyby ostatních. Druhý start byl lepší a v prvních kolech jsem se dostal na 3. místo, ale Simon byl dnes prostě rychlejší a udělal si velký náskok na vítězství. Jedeme domů s celkovým třetím místem, což je solidní výsledek, ale musím zkusit začít jízdy více vepředu a potom uvidím, zda to bude lepší. V průběhu sezóny musíte být rychlí, chytří a důslední. Nejde být rychlý jen v několika jízdách.

Simon Langenfelder: Vítězství v Grand Prix je vždy velice výjimečné! Moje první pódium v roce 2022 bylo 1:1 a totéž se stalo i nyní. To je vždy opravdu pěkné! Jsem spokojený se svými starty a že jsem zůstal na špici." za celou obě motorky. Být nejrychlejší je vždy příjemné.

Mattia Guadagnini: Skvělý víkend! Chvíli jsem toužil po pódiu, protože jsem viděl, že moje rychlost je stále lepší a lepší. Musím poděkovat týmu za podporu. Obě jízdy byly dnes opravdu dobré." , se skvělými starty, takže v tom chci pokračovat.

Jorge Prado: Byl to dobrý víkend. Moje starty dnes nebyly tak dobré, ale pokračoval jsem ve sbírání bodů. V první jízdě jsem měl opravdu dobré tempo. Můj start byl ve druhé jízdě ještě horší a bylo těžké předjet - trať byla velmi náročná. Pořád to byl velmi speciální víkend se skvělými diváky a já mohu cestovat k další GP s červenou tabulkou.

Jago Geerts: Víkend byl docela dobrý. V prvním závodě jsem neměl nejlepší start, ale přesto jsem se probojoval na druhé místo, takže bych řekl, že to byl docela dobrý závod. Ve druhé jízdě jsem byl na startu druhý, ale na trati jsem se necítil komfortně, takže jsem neriskoval, ale i tak jsem skončil druhý. Stále mám dobrý bodový náskok, takže celkově jsem docela spokojený."

Thibault Benistant: Dnes to nebylo snadné. Měl jsem pocit, že moje jízda na tvrdu nebyla dobrá, kdy jsem neměl dobrý pocit s přední části motocyklu. Kvůli tomu pro mě bylo těžké zatočit v zatáčkách bez vyjetých kolejí a jet na malých nerovnostech. Bylo to docela frustrující, protože normálně jsem jezdec vyrostlý na tvrdých tratích. Na takových tratích jezdím celý život. Ale pracujeme na tom společně s týmem a jsem si jistý, že brzy najdeme řešení.

Rick Elzinga: Tento víkend byl, řekl bych dobrý. Stále pracuji na své mentální síle a navíc jsem dnes měl křeče v břiše a ztrátu energie. Tím to bylo obtížné. V prvním závodě jsem měl dobrý start a chvíli jsem jel za první pětkou, než znovu začaly křeče. Ve druhé rozjížďce jsem měl další dobrý start a klesl jsem o několik pozic, ale dokázal jsem projet cílem.

Romain Febvre: Je to špatné pro mé postavení v šampionátu, protože jsem nebyl daleko od dvou kluků vepředu a díky dobré GP v Portugalsku jsem začal znovu získávat nějaké body, ale teď o víkendu jsem hodně ztratil. Samozřejmě bude možné všechno, ale nikomu nepřeji smůlu, takže to bude pro šampionát těžké.

Kay de Wolf: "Byla to pro nás další solidní Grand Prix, ale vždy chcete víc a pódium nebylo vůbec daleko. Přesto si z této akce lze odnést spoustu pozitivních věcí – dáme je pro dobré využití v budoucnu. Díky týmu za veškerou jejich práci a neustálou podporu!

Roan van de Moosdijk: Byl to složitý závod, zejména s ohledem na to, kde jsem v každé rozjížďce začínal. Na tom musím zapracovat. Byl jsem spokojený se svým pokrokem v první rozjížďce. Musím si vzít do dalších závodů pozitiva.

Lucas Coenen: Je frustrující ukončit víkend Grand Prix takhle, zvláště když mám pocit, že jsem toho mohl dosáhnout mnohem více. První jízda byla solidní a připravila nás na dobrý celkový výsledek, ale v druhé jízdě z toho nebylo nic. Rád bych dal dvě dobré jízdy ve Francii!

Mitch Evans: Nejsem tam, kde bych chtěl být, ale tento víkend byl rozhodně krok správným směrem. Naším cílem bylo dojíždět v nejlepší patnáctce, což se mi podařilo. Teď se těším do Francie, kam chci odjet po dvou týdnech dobrého tréninku. Po celý víkend nebyly mé starty dobré. U startovacího zařízení cítím, že moc přemýšlím. Teď se musím vrátit k základům a být agresivnější, když startovní zařízení padá.

Liam Everts: Byl to víkend dohánění, protože jsem neměl dobré starty. V prvních kolech jsem byl proti ostatním jezdcům vyměklý a opatrný, což mě stálo lepší výsledek. Moje rychlost zejména v druhých částech jízd byla dobrá. Trať s hlubokými kolejemi se mi velmi líbila, byla hodně technická, což byla docela zábava, ale jsem zklamaný, že jsem neskončil lépe.

Sacha Coenen: Dnes jsem se cítil lépe na trati i na motorce. Můj první start nebyl skvělý, ale propracoval jsem se na deváté místo a to bylo OK, vzhledem ke krátké době, co jsem zpátky po zranění a momentálně pracuji na výsledcích v první desítce. Druhý závod byl opravdu dobrý a byl jsem třetí, ale po dvaceti minutách jsem udělal pár chyb. Musel jsem se přeskupit a skončil jedenáctý. Není to úžasné, ale moje rychlost se zlepšuje a na motorce zjišťuji větší plynulost. Budeme pokračovat v práci a uvidíme, jak to půjde ve Francii.“

Glenn Coldenhoff: Bylo to těžké. První závod jsem měl docela dobrý start, ale ve druhé zatáčce jsem musel pořádně brzdit a byl jsem odstrčen zpět. Vrátil jsem se na čtvrté místo, což nebylo tak špatné. Jízda byla opravdu dobrá a měl jsem pocit, že mi něco zbylo na druhý závod, ale neměl jsem dobrý start a musel jsem se probojovat skrz balík. Byl jsem o něco rychlejší než kluci přede mnou a snažil jsem je předjet. Celkově bylo moje tempo dobré, jízda dobrá, s motorkou jsem spokojený. Chybí pouze výsledek, což považuji za zklamání, zvláště ve dnech, kdy vím, že by to mělo být možné.“

Jeremy Seewer: Dnes jsem musel ze sebe vydat mnoho sil. Když jsem se ráno probudil nemocný, jen jsem doufal, že se to během dne zlepší, ale ve skutečnosti to bylo horší a horší. Neměl jsem žádnou energii. V prvním závodě jsem musel šetřit energii, protože jsem nechtěl jet naplno a úplně se zničit do druhé jízdy. Tato strategie se osvědčila. Při pohledu na pozitiva jsem dal dva holeshoty a prvních 10 minut jsem jel tak tvrdě, jak jsem mohl. Věděl jsem, že to bude těžké, ale podařilo se mi najít nějaké dobré linie a dobrý flow, i když moje tělo bylo jako tři sta kilové. Kopal jsem tak hluboko, jak jsem mohl, a dosáhl jsem na čtvrté místo s Jorgem Pradem, který v posledních kolech tvrdě tlačil. Měl jsem z toho radost. Vím, že jsem teď zpátky ve hře. Potřebuji být zdravý a budu tam.

Courtney Duncanová: Samozřejmě jsem opravdu nadšená. Dvě výhry a červená tabulka; Nemohla jsem doufat v mnohem víc. Cítila jsem, že můj start nebyl tak dobrý, zvláště v první zatáčce, ale udělala jsem několik pozic přes další dvě zatáčky a jela jsem trpělivě. Dnes ráno jsme neměli trénink a trať byla úplně jiná než včera, takže jsem chtěla najít své linie, než jsem se dostala do vedení. Jsem první v seriálu, ale stále je před námi spousta závodů; za dva týdny máme Francii a doufám, že udržím tempo."

Lotte van Drunen: Včerejšek byl náročný, ale včera v noci jsem si řekla, že se dnes musím jen pobavit a uvidím, jak to půjde. Ráno jsem se probudila s dobrým pocitem; v zaváděcím kole jsem viděla, že trať byla drsná s mnoha kolejemi. Po startu jsem v druhé zatáčce dokázala všechny objet a jezdit druhá. Poté jsem byla zase šestá a svedla dobrý boj s holkami přede mnou. Několikrát jsme si prohodily pozice, abych byla nakonec pátá. Dokázala jsem zajet nejrychlejší čas na jedno kolo, což mi dává sebevědomí pro další závod ve Francii. Ve Villars jsem před tím nikdy nezávodila, ale jsem si jistá, že se mi tam bude dařit.

Kevin Horgmo: Motocykl dnes fungoval dobře a měl dva dobré starty, ale při pokusu o předjetí v první jízdě jsem upadl a musel začít ze zadních pozic. Také v druhé jízdě jsem měl dobrý start, ale následně jsem zavadil o zadní kolo jezdce přede mnou, čímž jsem se propadl o mnoho pozic. Na konci jsem se cítil silně a dokázal dojet sedmý. S motocyklem jsem velmi spokojený a jízda je stále lepší a lepší. Chci poděkovat celému týmu za jejich velké úsilí a můžeme se sebevědomě těšit do Francie.